Friday, July 16, 2010

Luahan hati dikala sepi..

Hmmm… sejak akhir2 nie, aku byk bermain dgn perasaan.. berangan-angan.. hahahah! Semuanya pasal KAHWIN.. bukan apa, duduk rumah x byk kerja yg dibuat. Selain kemas rumah, memasak kadang2, lipat baju.. and the rest FB, tonton TV, baca buku n Tidur.. ketika rehat2 itula minda akan memainkan peranan dengan membabitkan perasaan dan jiwa.. tgk FB, majority my fren sudah punya pasangan masing2.. either in relationship or married.. gambar2 mereka penuh dgn kebahagiaan.. yang bakal ada baby n yg sudah ada baby menambahkan lagi kegembiaraan dlm keluarga yg mereka cipta.. pada saat inilah dengan tak sengajanya aku mencemburui kebahagiaan yg mereka kecapi.. mulalah aku berangan-angan untuk berkahwin.. ya! Kahwin terus.. xmo couple2 lagi.. itu semua cerita bohong.. janji2 manis yang dinyatakan hanya sekadar untuk menyedapkan hati.. tetapi dimana kesudahan nya? Kebaikan kahwin terus, kita tak perlu malu2 dgn masyarakat. He’s already my husband. Mau dating or manja2 org tak pandang serong.. family masing2 pun dh kenal dan paling ketara, takda lagi sembunyi2 dari pengetahuan keluarga masing2x. titik!

Aku x boleh duduk diam2.. sudahlah hati ini sunyi, bila termenung, mulala fikir benda2 yang mcm nie.. hahahaha!! Bukan apa, nak jln2 pun x dpt.. terus terang aku katakan, aku jenis org yg suka travel.. jalan2.. having fun.. karaoke.. lepak wif frens.. masalahnya, I hv no money.. no car.. jadi, semuanya stuck disini.. mulala berfikir perkara kawen-kawen nie sebab hati terasa sgtlah sunyi.. TOLONG!!!!
Aku dah tak sabar mau start kerja.. Early ogos is coming!!! Aku mau bz dgn kerja n during holiday, bleh jalan2x!!! yeay!!!! Masa itu, pasal kawen pun aku xkan ingat…

2 comments:

  1. uh.ya la bel. lawa. sik mok couple with me.

    ReplyDelete
  2. Dayung honestly, aku berasa sungguh menyesal sebab sik berpeluang utk berjumpa, berkenalan & bercinta ngan kawu. Kerja dari bintulu sampai ke qatar and then balit semula ke malaysia aku still maintain single sampai ke hari tok. Ya, memang aku berani & sanggup melakukan pergorbanan kedak ya sebab jauh memikirkan masa depan 'future wife & children'aku yang aku sendiri pun sik tauk siapa sebenarnya calon 'future wife' aku. Jauh di sudut hatiku aku berasa cukup menyesal tapi apa boleh buat semua ya dah berlalu...ibarat nasi sudah menjadi bubur..Apa pun aku doakan semoga ko bahagia disamping org tersayang. Maafkan aku sebab meluahkan perasaan kat blog ko tok. Delete jak mun ko rasa annoying or disgusting :)

    Sincerely,
    William

    ReplyDelete