Saturday, June 12, 2010

Man with the name started with D in my life…

D? bila ku duduk termenung, tiba2 mengimbau kisah2 zaman kanak2 dulu sampailah sekarang..

Daddy.. lelaki pertama yang kukenali setelah dilahirkan didunai ini dan amat ku sayangi sehingga sekarang.. until now, mummy suka cerita yang dulu semasa aku masih kecil, sering menangis sekiranya my daddy pergi kemana2 without me.. b4 my daddy pergi kerja, a kiss mesti hinggap di pipiku sblm dia bertolak.. hehehe.. that’s me.. anyway, I cant remember all of it.. tapi aku masih boleh ingat aku suka duduk didepan motosikal (kaki dlm bakul) everytime pergi jalan2.

Danny Bob.. he's my brother.. i love him the same like i love other siblings. ketika dia br lahir, aku dalam darjah 2.. ketika umur nya masuk 2 tahun, akulah yg sering menjadi babysitter setiap kali my mum sibuk dgn kerja rumah. at dat time, aku sudah pandai buatkan nya susu, memandikannya, serta membasuh bontotnya selepas dia berak.. hahaha! teringat pula ketika tahinya terkeluar dr lampin dan jatuh ke lantai.. just imagine dia pergi pijak lagi.. adeh... memang kerja akulah yang pergi membersihkan lantai itu.. we almost lost him. dia pernah lemas di kolam ikan belakang rumah kami. masa itu umurnya br 3 thn kali. if mum mummy terlewat sedikit lagi, i think we hv lost him.. paru2 nya yg sebelah sudah penuh dgn air manakala sebelah lagi separuh.. muka pun dh pucat n penuh lumpur.. my mummy dpt detect dia jatuh dlm kolam after she saw his slippers terapung ats air.. bila my mummy terjun, dia berada di dasar.. mujur my mummy pandai buat CPR & bertindak cepat (nsb baik mummy pandai drive)..

Denvy.. hehehe… ini cerita zaman sekolah rendah.. masa itu aku masih dalam darjah 3 or 4 kali.. diz kid like me.. but I don’t like him.. I still remember he gave me ‘tapai’ (sejenis makanan tradisional) but I refuse to eat.. suatu hari, he gave me a love letter.. wanna know what I did? I gave the letter to the Headmaster, then he got cane because of it.. pity him.. sorry denvy.. Hehehe.. Now he became a English teacher.. Good Luck!

Dicky.. ini berlaku pada zaman sekolah menengah ketika aku masih ditingkatan 2.. he was our senior with a cute baby face.. at dat time, aku memang nakal.. aku suka panggil dia dr jauh (masa tu bersama kwn2. Klu seorang mana ku berani) dengan gelaran Abang Cute.. n at the same time aku suka kaitkan dia dgn my tall friend.. tapi last2 aku pula yg dapat surat dr dia.. hasrat ingin menjadikan aku adik angkat.. hahaha.. ia berlaku dgn pantas iaitu dr abg angkat jd terangkat pula. Hahaha ( dia menyatakan isi hatinya). Aku yg masih blm matang pada masa itu just accept saja di atas dorongan kwn.. jumpa face to face hnya sekali dan tak lama selepas itu (aku rasa dlm sebulan ke 2 bulan) I make my decision to break up.. hahaha.. iye ke? Aku rasa bercinta pun tak je.. ~~cinta monyet!
*now he married.. n I heard from fren, kerjanya adalah sebagai pembantu kesihatan..

Devis .. yg dia nie pula my secret admire.. hehehe.. masa itu aku di dalam tingkatan 2 atau 3 , i cant remember.. suka sgt tgk dia.. sampai ketika buat gotong royong, kalau ternampak dia, aku akan terhenti dan melihatnya sehingga dia hilang dr pandangan.. hehehe.. he never know about this.. even my friend.. because I nvr told them..
*until now I nvr know where he is..

Denis Jack.. he’s my 1st bf ketika aku menuntut di Matrikulasi Labuan.. hmm.. mcm mana aku boleh jatuh cinta dgn org sabah nih.. hehehe.. started on hmm bila owh.. 2003 I think n we break up on 2008.. selama 5 tahun itu kami bercinta jarak jauh.. aku study di sabah sementara dia study di pahang.. my parents halang our relationship kerana ngri dia berlainan.. unless dia sggp berpindah ke srwk.. hmm.. then setelah lama bertahan I made my decision to break up.. ~> I’m sorry Denis, I broke my promise..
*Denis, apa khabar ko sekarang?

David…. We met In FB.. dh lama kenal dlm Fb. Then after i break up with S, we became close & semakin lama, I like him.. hmm.. diz one complicated sikit la punya cerita… aku sendiri tak tahu mcm mn aku boleh suka dia.. jumpa br sekali .. sometime I don’t like my feeling.. suka hati jak suka2 org.. now, we keep became friend..
*u nvr told me to wait.. hmm..

Donny.. sma mcm kes yg di atas, we met in FB.. but till now we nvr met.. yeah, we r close. Byk cerita yg dkongsi.. but till now I’m not sure about my feeling.. ~~~
*i'm sorry..

~~~~~>> hmmm.. setakat ini, itu je lelaki2 yg namanya bermula dgn huruf D di dalam kehidupan aku.. maybe next time, cerita pasal yg hmpr sama mcm nie tapi bukan berdasarkan nama.

2 comments: